Qui és Joan Barril i de què va Tots els ports es diuen Helena

Joan Barril (Barcelona, 1952) és un comunicador, explica coses als altres a través de diferents mitjans, els diaris, la ràdio, la TV o en llibres, com el que us heu llegit o llegireu. Abans de fer tot això, va estudiar Filosofia i Lletres a la Universitat de Barcelona però aviat es va endinsar en el món periodístic, que va combinar amb la faceta d'escriptor. A treballat a diferents diaris com a columnista
També ha treballat a la ràdio, ha presentat el programa La R-Pública a COM Ràdio i actualment presenta El Cafè de la República, un programa radiofònic sobre actualitat que s'emet de 10 a 12 de la nit a Catalunya Ràdio. La televisió també ha format part de la seva vida, ha treballat al Canal 33 de Catalunya, dirigint el programa L'illa del tresor al costat de Joan Ollé, i a BTV, on va presentar un programa sobre llibres, Qwerty. I a més de tot això, també és editor.

De què va Tots els ports es diuen Helena


A Tots els ports es diuen Helena trobareu amor, creixement i reflexió. Guillem, un noi de dotze anys, viu davant d'un canal tranquil a Bruges, a casa d'en Pier, el nòvio de la seva mare, un home de poques paraules que es dedica a transportar coses a través del riu. Amb ell emprendrà un viatge per Europa, de Rotterdam a Bucarest. Durant el viatge farà 13 anys, i coneixerà Helena, el seu primer amor.


Per la xarxa també trobaràs 

17 comentarios:

  1. M'ha semblat un llibre interessant pel vocabulari que utilitza.

    MPP (3B)

    ResponderEliminar
  2. Tots els ports es diuen Helena no m'ha agradat perquè encara que hi haguéssin definicions i el llenguatge fos ric, l'argument era pobre, no tenia gaire intriga i hi havia coses que no entenia.

    NAN (3B)

    ResponderEliminar
  3. No m'ha agradat el llibre perquè tenia un argument pobre, però també he valorat la riquesa del vocabulari que no estem acostumats a llegir. Hi havia alguna part del llibre que em costava entendre i és per això que no ma acabat d’agradar.

    JAG (3B)

    ResponderEliminar
  4. El llibre m'ha agradat per les descripcions i els llenguatges que feia servir l'autor però per altre banda no m'ha agradat perquè l'argument és molt pobre.

    DFF (3B)

    ResponderEliminar
  5. En general, el llibre m'ha agradat, ja que utilitzava un llenguatge molt culte. L'únic que he trobat que faltava era un argument amb un nus molt més rebuscat.
    PPL (3B)

    ResponderEliminar
  6. El llibre, m'ha agradat per la intriga del final. Perquè al principi, se'm feia molt repetitiu.
    GPM (3B)

    ResponderEliminar
  7. El llibre ha estat interessant però el principi es repetia, era un argument pobre. Al final a començat a ser intrigant i semblava un final obert però no ho era.
    CCO (3B)

    ResponderEliminar
  8. És un llibre en el que en efecte, es parla de valors i situacions d'amor, creixement i reflexió, a partir dels personatges d'en Guillem i l'Helena. Un gran llibre pel que fa a les descripcions, algunes d'elles realment bones. Amb un argument pobre i espès, i un final previsible.
    No és de les millors novel•les llegides fins ara pel que fa a l’argument, però sí que val la pena llegir-lo per apreciar i intentar entendre aquests petits detalls que afegeix Joan Barril.
    AAM (3rB)

    ResponderEliminar
  9. El principi del llibre de Tots els ports es diuen Helena no m'ha agradat gaire ja que no l'entenia bé. Però al final li vaig trobar la gràcia perquè començava a haver-hi una mica més d'intriga.

    ResponderEliminar
  10. El llibre Tots els ports es diuen Helena m'ha agradat molt perquè a mi m'agrada molt viatjar i més amb vaixell. Però el que no entenia eren els retalls de Gmail.
    JSC (3rB)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Estic d'acord amb tu que l'autor no treu prou suc als mails que hi introdueix. Sembla que vulgui donar un toc de modernitat al llibre, però no contribueixen de manera substancial en el desenvolupament de la història.

      Eliminar
  11. El llibre de "Tots Els Ports Es Diuen Helena" no m'ha agradat perquè no hi ha intriga i a més surten coses sense sentit.
    SA (3rb)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Què vols dir amb "coses sense sentit"? La novel·la s'entén, no hi ha incoherències...

      Eliminar
  12. No, m'ha agradat el llibre perquè no es el meu tipus de llibre, i es molt avorrit i no donen ganes de llegir-lo. I al principi no s'entenia massa.
    (D.M.A.M)

    ResponderEliminar
  13. El llibre "Tots els ports es diuen Helena", no m'ha agradat gens, perquè hi havia massa definicions i havia moments que em distreia. Tampoc no m'ha agradat perquè l’argument era poc emocionant ja que sempre passava el mateix.
    Però aquest llibre, penso que et fa que et concentrar-te, que es important per nosaltres, ja que sinó perds el fil.
    JVG

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. **Però aquest llibre, penso que et fa que et concentris, que és important per nosaltres, ja que sinó perds el fil.
      JVG

      Eliminar
  14. Un llibre fora de la realitat, amb un to poètic al que jo no estic acostumada a llegir.
    No he parat atenció en si els personatges són creïbles, o si la història té sentit o no.
    No sembla que en Joan Barril ens vulgui explicar la vida d'en Guillem i la seva família, n'hi tampoc ens situa on succeeix. Cada personatge viu l’aventura de la vida a la seva manera.

    ResponderEliminar